آریا حمیدیان برگزارکننده نمایشگاه:

کیش اینوکس رویداد مهم پساتحریم

عصر نمایشگاه: پس از اعلام توافق بین ایران و گروه ۱+۵ و تصویب رفع تحریم‌ها از سوی اروپا و آمریکا، فضای تازه‌ای در کشور باز شده و امکان رشد و فعالیت گسترده‌تر شرکت‌های داخلی حوزه‌های مختلف اقتصادی و مالی در کنار جذب سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده است. در این میان، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف می‌تواند زمینه‌های معرفی هر چه بهتر بخش‌های مختلف اقتصاد و بازار ایران به سرمایه‌گذاران خارجی را آماده کند. بدون شک در این زمینه، نمایشگاه کیش اینوکس را می‌توان یکی از بهترین فرصت‌ها به شمار آورد.

کیش اینوکس رویداد مهم پساتحریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، نمایشگاه کیش اینوکس 2015 به همت شرکت بهاران تدبیر کیش و همکاری شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش از 18 تا 21 آبان 1394 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد. در این رویداد مهم مالی، پولی و اقتصادی، دو نمایشگاه به طور هم‌زمان برگزار می‌شود. در این 4 روز جزیره کیش شاهد برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور خواهد بود.
    درباره برگزاری این 2 نمایشگاه با آریا حمیدیان مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش و برگزارکننده این رویداد مهم گفت‌وگوی کوتاهی انجام دادیم.
    مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش درباره برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس گفت: تلاش کردیم در زمینه برگزاری این نمایشگاه، تفاوتی بین کیش و تهران ایجاد کنیم چون نمی‌خواستیم موازی‌کاری انجام دهیم. به همین دلیل، موضوع برگزاری نشست‌های تخصصی را مورد توجه قرار دادیم. همانگونه که می‌دانید، نمایشگاه در کیش شب‌ها (از 6 بعدازظهر تا 10 شب) برگزار می‌شود. بر این اساس، برای صبح‌ها نشست‌های تخصصی جهت برگزاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش در نظر گرفتیم. مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش یکی از بهترین و مجهزترین مراکز برگزاری همایش‌ها در ایران به شمار می‌رود. برگزاری نشست‌های تخصصی در سال گذشته به شدت مورد توجه مخاطبان نمایشگاه قرار گرفت. به همین دلیل امسال روزهای برگزاری این نشست‌ها را از 2 روز به 3 روز افزایش دادیم.

    حمیدیان با اشاره به توجه ویژه به این نشست‌های تخصصی گفت: به عنوان مثال، سازمان خصوصی‌سازی، نشست معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در برنامه خصوصی‌سازی ایران در دوران پساتحریم را برگزار می‌کند. همچنین سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نشست تخصصی سرمایه‌گذاری خارجی را برگزار می‌کند. یا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم نشست سرمایه‌گذاری و شیوه‌های نوین تامین مالی پروژه‌های گردشگری را برگزار خواهد کرد. در مجموع 11 برنامه برای نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود. در همین حال، به پیشنهاد مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، همایش دیگری تحت عنوان «همایش اقتصاد ایران در پساتحریم، کیش دروازه ورود» در نظر گرفته‌ایم که در 10 پنل طی روزهای 19 و 20 آبان در دل نمایشگاه کیش اینوکس در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد.
    برگزارکننده نمایشگاه کیش اینوکس در ادامه افزود: همانگونه که ملاحظه می‌کنید، امسال ابعاد کار بسیار گسترده‌تر شده است. بر این اساس ما به نتایج این نمایشگاه امیدوار هستیم چون از زمان تصویب برجام تاکنون ما رویداد بزرگ و مهمی نداشته‌ایم. البته هیئت‌هایی از کشورهای خارجی آمدند و رفتند اما هیچ همایش یا رویدادی نداشتیم که همه عوامل را در کنار هم جمع کند. ما مشکلات زیادی برای دوران پساتحریم داریم اما برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند مسیر ما را هموار کند. از دلایل اهمیت نمایشگاه کیش اینوکس می‌توان به حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونانش، مسئولان بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌ها، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مانند آن اشاره کرد. حضور چنین جمعی، فضای مناسبی برای انجام مذاکرات، دیدار و گفت‌وگو بین همه طرف‌ها ایجاد می‌کند.
    در سایت رسمی کیش اینوکس هم درباره این نمایشگاه آمده است: برگزاری هم‌زمان دومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در کیش این امکان را برای تمامی فعالان اقتصادی، موسسات مالی و اعتباری، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، صاحبان پروژه‌های پر بازده و نیز مجریان و دست‌اندرکاران طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشور در بخش‌های بازار سرمایه، انرژی، گردشگری، مسکن و عمران و شهرسازی فراهم آورده است که تمامی اهداف خود را در فضای تخصصی با حضور و تبادل نظر با تمامی مدیران و دست‌اندرکاران حوزه‌های فوق دنبال کنند.
    معرفی قابلیت‌های نهادهای مالی داخلی و خارجی، توانمندی‌ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، توانمندی‌های شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار، خدمات نوین بانکی در حوزه بازار پول کشور، خدمات نوین بیمه‌ای، کمک به تشکیل سرمایه در اقتصاد ملی، افزایش ظرفیت‌ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه از مهمترین اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و سرمایه در کیش است.
    همچنین از اهداف برگزاری هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توان به معرفی جدیدترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های کلان ملی در حوزه‌های گردشگری، عمران و شهرسازی و مسکن و انرژی، جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ارائه جدیدترین الگوهای تامین مالی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌های سرمایه گذاری اشاره کرد.
    گفتنی است، وجود امکانات مناسب در جزیره کیش و سهولت تردد شرکت‌کنندگان خارجی بدون ویزا، استقبال و امکان حضور فعال شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سفیران کشورهای خارجی، زمینه‌ساز تقویت ارتباطات بین‌الملل و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این نمایشگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت