Kish Invex ۲۰۱۵

کیش به منطقه آزاد مالی تبدیل می شود

عصر نمایشگاه: دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: یکی از این ویژگی های کیش این است که به منطقه آزاد مالی تبدیل می شود و اجازه تاسیس شعبه های بانک های بین المللی به آن داده خواهد شد.

کیش به منطقه آزاد مالی تبدیل می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، اکبر ترکان در آیین گشایش هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور و دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی بیان کرد: برای تحقق سیاست های کلی برنامه ششم طرح هایی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال انجام است اما بررسی اولیه این طرح ها نشان می دهد برای تحقق نرخ رشد 8 درصدی به هزار میلیارد دلار تشکیل سرمایه نیاز است و اگر این میزان محقق نشود رشد 8 درصدی اقتصاد اتفاق نخواهد افتاد .
    مشاور عالی رییس جمهور با اشاره به این که مقداری از این نرخ رشد را می توان از ارتقا بهره وری بدست آورد افزود: اما نمی توان انتظار داشت که تمام بدست این نرخ رشد این گونه اتفاق بیافتد. به طور مسال نیروگاه های کشور بازده 37 درصدی دارد و اگر بخواهیم این میزان را افزایش دهیم نیازمند سرمایه گذاری های بیشتری هستیم . به همین ترتیب برای نوسازی صنعت حمل و نقل کشور همچنین سرمایه گذاری عظیمی نیاز است.
    وی با بیان این که هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری برای رشد اقتصادی 8 درصدی نیاز است تشریح کرد : با بهبود شرایط مدیریتی داخل کشور می توان 750 میلیارد دلار از این میزان را با ظرفیت ها و منابع داخلی محقق کرد . به عبارتی دیگر یعنی سه چهارم از منابع مورد نیاز تشکیل سرمایه برنامه ششم از داخل ایران قابل تامین کردن است.
    ترکان افزود: اگر بخواهیم فقط سرمایه خارجی ها را به کشور بیاوریم در واقع باید پول قرض کنیم که این مهم یا از طریق دولت یا ازطریق بخش خصوصی انجام می شود. این درحالی است که بنگاه های اقتصادی کشور هنوز بدهی های بزرگی دارند بنابراین ترجیح این است که سرمایه گذاران به کشور وارد شوند و به همراه خود تکنولوژی، سرمایه و مدیریت را بیاورد .
    دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه آوردن منابع مالی از خارج صرفا منجر به بدهی دولت می شود اظهار کرد: سطح تکنولوژی در ایران با دنیا فاصله زیادی دارد به این ترتیب اگر امروز صنعت خودرو دچار بحران بزرگی شده حق با مشتری است و مردم انتظار محصولات روز دنیا را دارند و تکنولوژی قدیمی را نمی خواهند.
    وی افزود با اوردن سرمایه گذاران خارجی در واقع مدیریت و تکنولوژی را همزمان به کشور آوردیم ضمن اینکه برای دولت بدهی هم بوجد نیامده است .
    ترکان به ویژگی های مثبت مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت مناطق آزاد می تواند مکان تست و آزمایش خارجی ها باشد تا بتواند ابتدا در مناطق آزاد سرمایه گذاری کرده و پس از آن به کشور بیایند.
    به گفته وی یکی از این ویژگی های کیش این است که به منطقه آزاد مالی تبدیل می شود و اجازه تاسیس شعبه های بانک های بین المللی به آن داده شود.
    مشاورعالی رییس جمهور با بیان اینکه تبدیل کیش به منطقه آزاد مالی با حمایت سیف رییس کل بانک مرکزی همراه شده است ادامه داد: تبدیل کیش به منطقه آزاد مالی می تواند شرایطی را فراهم کند که خارجی ها کیش را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.
    ترکان در انتها گفت در دولت یازدهم هفت منطقه جدید را بعنوان منطقه آزاد تصویب و به مجلس تقدیم شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت