سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز بیان کرد

شروع آغاز گمانه زنی ها برای انتخاب محل دائمی نمایشگاه های البرز

عصر نمایشگاه- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز از آغاز گمانه زنی ها برای انتخاب محل دائمی نمایشگاه های البرز خبر داد و گفت: در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان روند اجرایی ساخت نمایشگاه دائمی بین المللی استان بررسی شد.

شروع آغاز گمانه زنی ها برای انتخاب محل دائمی نمایشگاه های البرز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، عبادااله کامکار با بیان این مطلب در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی استان  ضمن بررسی  تواتمندی های استان البرز در بخش صادرات و تولیدات غیر نفتی استان اظهار داشت:   امروز در پسا تحریم و فرجام برجام شرایط بهتری برای فعالیت های اقتصادی فراهم شده که باید همه دراین زمینه تلاش کنند.

    وی با توجه به پیشنهاد ایجاد پایانه صادرات در استان البرز اضافه کرد: این طرح از سوی اداره کل صنعت معدن و تجارت ارائه شود و با درنظرگرفتن حداقل ها باید به سمت اجرایی شدن آن پیش رفت.

    کامکار همچنین با اشاره به علاقه و تاکید افخمی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت بر قطعیت انجام این کار گفت: وی از استانداری قول گرفته است که این مجوز ها به حال خود رها نشوند و یک حرکت ماندگار مثبتی باشد که مورد نقد آیندگان قرار نگیرد.

    معاون استاندار گفت: در مورد مکان نمایی برای ساخت این نمایشگاه تحقیقاتی صورت گرفته و هنوز رای گیری نهای انجام نشده است.

    وی تصریح کرد: برای جلوگیری از هر گونه تعجیل و تصمیمی که ممکن است در آینده موجبات خسارت یا پشیمانی باشد ، باید ببینیم شهر کرج در آینده به کدام سمت رشد و توسعه خواهد داشت .

    کامکار افزود: زمینهایی در سمت مرز استان تهران و البرز پیشنهاد شده است که اگر چه می تواند موجب جذب بازار و خریدارن تهرانی نیز باشد ، ارزیابی بیشتری را می طلبد.
    وی گفت : زمینهای مورد نظر ، در طرح هستند و امکان کم شدن وسعت آن وجود دارد .از سوی دیگر ممکن است معارضانی پیدا کند که به واسطه نزدیکی به تهران بخواهند این زمین را در تصرف خود در آورند .

    کامکار با اشاره به وجود ظرفیت های فرودگاه آزادی خاطرنشان ساخت از دیگر مکان هایی که در حال مطالعه است منطقه آزاد تجاری پیرامون فرودگاه است که می تواند نمایشگاه را نیز به طور متصل در بر بگیرد و با توجه به خرید دو فروند هواپیما توسط بخش خصوصی برای این فرودگاه ،رونق منطقه قابل پیش بینی خواهد بود .

    وی تصریح کرد: گزینه دیگر در جهت استان قزوین است و باید بین این سه منطقه یک تصمیم منطقی گرفته شود که دسترسی مردم نیز به نمایشگاه معقول باشد .

    از دیگر مباحث مطرح شده این کارگروه تصمیم گیری پیرامون نحوه ترکیب بندی و تقسیم سهام برای سهام داران شرکت نمایشگاهی بین المللی البرز بود و به ترتیب زیر به تصویب رسید: شهرداری 10 درصد،سازمان همیاری های شهرداری 20 درصد،اتاق بازرگانی استان،اتاق تعاون،اتاق اصناف ،خانه صنعت معدن هر کدام 5/12 درصد ،و 20 درصد نیز برای سایر شرکت کننده استانی.

    دراین نشست مدیرعامل سازمان همیاری های شهرداری های البرز نیز گفت:اکنون همکاری های خوبی با کشور چک آغاز شده است .

    مصطفی باقرنژاد افزود: با توجه به اهمیت جذب سرمایه گذار خارجی، نخستین همکاری با جمهوری چک آغاز شده که علاوه برگسترش این نوع همکاری ها درصدد استفاده بیشتر از ظرفیت و توان داخل استان نیز در حوزه اقتصاد هستیم .

    وی اظهار کرد: ضرورت ایجاد پایانه صادرات دراستان البرز انکارناپذیر است و بهترین مکانی که می توان برای آن در نظر گرفت با توجه به گمرک ،منطقه اقتصادی پیام کرج پیشنهاد می شود.

    برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در آستانه آغاز سال نو، نمایش ظرفیت های اقتصادی البرز درسایر کشورها از طریق برگزاری نمایشگاه، تاکید بر ایجاد پایانه صادرات در این استان،اعزام هیات تجاری به روسیه درسال آینده از جمله مباحث مطروحه درنشست این کارگروه بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت