آمادگی شهر آفتاب برای برگزاری همه نمایشگاه ها

عصر نمایشگاه- مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب: این نمایشگاه آمادگی دارد برای همه گروههای متقاضی نمایشگاهی اعم از کشاورزی، صنعتی، خدماتی و جشنواره ای مراسم برگزار کند.

آمادگی شهر آفتاب برای برگزاری همه نمایشگاه ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از صدا و سیما، سید محمد سیدی افزود: مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری نمایشگاه شهر آفتاب رفع شده وهمه گواهینامه های لازم در سطح داخلی از سازمان توسعه تجارت و دو سطح بین المللی از سازمان جهانی نمایشگاهها (یوفی) دریافت شده است و براساس تقویم تنظیمی خود، نمایشگاهها را برگزار می کنیم.

وی اضافه کرد: نمایشگاه شهر آفتاب در فضای مناسب و استاندارد با زیرساخت های لازم آماده شده ضمن اینکه مرحله اول نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب ازجانب شورای شهر و شهرداری تهران راه اندازی شده است تا برای ورود سرمایه گذاران در مراحل بعدی نمایشگاه، انگیزه لازم را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر نمایشگاه بین المللی کتاب ، سه نمایشگاه تخصصی در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شده است ضمن اینکه تا پایان سال 14 نمایشگاه دیگر در مجموعه شهر آفتاب برگزار می شود.

سیدی گفت: اینکه نمایشگاهها همچنان در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود شاید نخستین علت آن داشتن قراردادهای بلند برگزاری نمایشگاه در آن مکان است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری که از ابتدا انگیزه راه اندازی نمایشگاه شهر آفتاب را داشتند، موظف هستند پیگیری کنند.

سیدی افزود: از آنجا که مرحله اول نمایشگاه شهرآفتاب راه اندازی شده برای برگزاری نمایشگاه های بزرگ که نیاز به سطح مسقف بیشتر دارد حتما باید توسعه فضای سرپوشیده در نظر باشد که برنامه ریزی های آن انجام شده طوری که می توانیم تا نیمه اول سال آینده 50 هزار متر مربع فضای سرپوشیده به مجموعه فعلی اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در افق طرح نمایشگاه امکانات اسکان ، تردد و زیرساختهای مورد نیاز برای برگزاری نمایشگاه بین المللی و حضور غرفه داران از دیگر کشورها دیده شده که شامل سالن همایش بزرگ، هتل های متعدد، گمرک و مراکز ارائه کننده خدمات است و ما هم گام به گام درحال پیاده سازی اهداف افق نمایشگاه هستیم.

سیدی گفت: نمایشگاه شهر آفتاب با رفع اشکالات موجود آمادگی دارد نمایشگاههای مختلف را برگزار کند و در این باره نخستین نمایشگاه خودرو تهران در نمایشگاه شهر آفتاب بزودی برگزار می شود.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ادامه داد: با راه اندازی اهداف افق نمایشگاه ، این نمایشگاه رکورددار خواهد شد به طور نمونه تاقبل از راه اندازی نمایشگاه ابوظبی ، ایران دارای بزرگترین فضای مسقف نمایشگاهی در خاورمیانه بود که اکنون به رتبه دوم تنزل یافتیم، اما اگر به اهداف پیش بینی شده در طرح نمایشگاه شهر آفتاب برسیم دوباره به جایگاه نخست منطقه دست خواهیم یافت.

وی افزود: هم اکنون در وضع فعلی نمایشگاه، قرارداد چندساله حتی با شرکت های خارجی داریم و یک دوره آن هم برگزار شده که نشان می دهد وضع موجود قابل قبول است.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب گفت: بسیاری از نمایشگاه ها در دنیا هستند که امکان هتلینگ در درون خود ندارد و از امکانات موجود در شهرها و مجاور نمایشگاه استفاده می کند.

سیدی افزود: امکانات موجود در تهران پاسخگوی برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب است اما شایسته است که این امکانات درون نمایشگاه مستقر شود در عین حال نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی مزیتی برای نمایشگاه شهر آفتاب است.

وی ادامه داد: وضع کنونی پاسخگوی نیازهای نمایشگاهی در فعالیت های بین المللی، ملی و داخلی است اما قطعا تکمیل مراحل نمایشگاه، امکانات را ارتقا خواهد داد تا راحتی بیشتری برای همه فراهم شود.

سیدی گفت: یکی از وظایف جدی ما، ارزیابی، تحلیل و واکنش به تحلیل هاست و از آنجا که موقعیت مکانی و امکانات برای بسیاری از غرفه داران و برگزار کنندگان جدید است با تحلیل و ارزیابی، مشکلات را رفع کردیم و در حال رفع نواقص موجود هستیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب ایران در نمایشگاه شهر آفتاب گفت: حجم فروش ناشران در نمایشگاه شهر آفتاب بیش از یک و نیم برابر افزایش یافت حتی متوسط ماندگاری بازدید کنندگان 5 ساعت بود که نوعی رکورد محسوب می شود.

سیدی افزود: برای نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب که در سال فقط 10 روز برگزار می شود ترافیک احتمالی چندان عجیب نیست ضمن اینکه اختلالی در زندگی مردم ایجاد نمی کند.

وی گفت: با تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از برگزاری نمایشگاه کتاب، این امیدواری به وجودآمد که نمایشگاه های بعدی کتاب هم به عنوان هدف نمایشگاهی در نظر گرفته و رضایت مندی نیز در میان غرفه داران و بازدید کنندگان بیشتر شود.

مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب همچنین گفت: حساسیتی در این باره که دوره اول یا چندم نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب برگزار شود نداریم، در ارزیابی انتخاب مجری برگزاری نمایشگاه، عملکردها را در برگزاری های قبلی بررسی می کنیم و اینکه ادامه روند دوره های قبلی نمایشگاه را در این مجموعه برگزار کنند مشکلی نمی بینیم بلکه بجای تعداد دوره ها، محتوای نمایشگاهی برای ما مهم است.

سیدی افزود: به تناسب دوره برگزاری نمایشگاه ها ، توقع ما این است که مشکلات دوره های قبلی باید رفع شده باشد .

وی کمبود فضای مسقف نمایشگاهی را مهمترین چالش مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب دانست و گفت: برای برگزاری نماشگاه های بزرگ به سرعت باید فضای مسقف ایجاد کنیم زیرا ظرفیت های برگزاری نمایشگاه آنقدر زیاد است که این فضاها بدون استفاده نخواهد بود.

سیدی ادامه داد: شهرداری تهران 3 سالن سرپوشیده نمایشگاهی و زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذاران فعالان نمایشگاهی در مجموعه شهر آفتاب ایجاد کرده است تا سرمایه گذاران با توجیه اقتصادی سرمایه گذاری را انجام دهند.

وی گفت: در این باره سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سازمان مشارکت های شهرداری تهران مراجعه کرده اند که پیشنهادها و درخواست های آنان در حال بررسی است که در میان برگزار کنندگان نمایشگاه ها نیز به چشم می خورند.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب از همکاری سازمان توسعه تجارت با مجموعه شهر آفتاب خبر داد و گفت: با استقبال سازمان توسعه تجارت از مجموعه شهر آفتاب، فضاهای نمایشگاهی شهر آفتاب، رسمی و استاندارد اعلام شد و تقویم نمایشگاه شهر آفتاب مورد تایید این سازمان است.

سیدی افزود: درخواست ما از مردم استقبال از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب است که موجب دلگرمی مسئولان خواهدشد ضمن اینکه امیدواریم نمایشگاه شهرآفتاب به سرعت به جایگاه خود دست یابد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت