رئیس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان کرد:

ارائه تکنولوژی‌های انقلاب چهارم صنعتی در نمایشگاه پژوهش امسال

عصر نمایشگاه- رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: آنچه در نمایشگاه امسال دستاوردهای پژوهش استان شاهد بودیم که زمینه اصلی نمایشگاه هم تا حدودی به آن سمت سوق داده شد، ارائه نمونه‌هایی از تکنولوژی‌های انقلاب چهارم صنعتی بود.

ارائه تکنولوژی‌های انقلاب چهارم صنعتی در نمایشگاه پژوهش امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، دکتر بابک مختاری در آیین اختتامیه هفته پژوهش که ، یک‌شنبه پنجم دی‌ماه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با ارائه گزارشی از کارهای انجام‌شده در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، اظهار کرد: امسال پارک علم و فناوری متولی برگزاری نمایشگاه بود و بخشی از کار اجرایی را نیز دانشگاه شهید چمران، سازمان برنامه و بودجه و همچنین شهرداری اهواز تقبل کردند.

وی خاطرنشان کرد: از چهار سال پیش فن‌بازار را نیز به نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری اضافه کردیم و 26 شرکت، دانشگاه و دستگاه اجرایی در این نماشگاه حضور پیدا کردند؛ همچنین حدود 40 شرکت از پارک علم و فناوری خوزستان و مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران در فن‌بازار و غرفه مرکز رشد، محصولات و فناوری‌های خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان همچنین با بیان اینکه خود من از مخالفان برگزاری نمایشگاه دستاوردها و فن‌بازار بودم، گفت: با این وجود اگر جانب انصاف را در نظر بگیریم، دستاوردهای عرضه‌شده در نمایشگاه، نسبت به سال‌های گذشته جدیدتر بودند. امسال با نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه برتر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری انتخاب شد.

مختاری گفت: همچنین هم‌زمانی این نمایشگاه با نمایشگاه دستاوردهای صنعت حفاری بسیار به برگزارکنندگان کمک کرد تا بتوانیم برنامه‌های متنوعی داشته باشیم و این امر موجب افزایش استقبال از نمایشگاه و ایجاد یک تعامل خوب میان شرکت‌های سازنده و دانشگاه‌های استان شد.

وی تصریح کرد: آنچه در نمایشگاه شاهد بودیم که زمینه اصلی نمایشگاه را هم تا حدودی به آن سمت بردیم، ارائه نمونه‌هایی از تکنولوژی‌های انقلاب چهارم صنعتی هم در غرفه‌ مرکز رشد دانشگاه شهید چمران و غرفه‌های فن‌بازار استان، اداره‌کل فنی و حرفه‌ای، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین و دانشگاه پیام نور خوزستان  بود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان خاطرنشان کرد: این امر نویدبخش آن است که ان‌شاءالله در آینده مجموعه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین استانداری که خود متولی امر است، قدم‌های بهتری در این راستا بردارند.

همچنین در این مراسم قاسم ‌سواری صنگوری مدیر آموزش و پژوهش سازمان برنامه و بودجه خوزستان، گفت: همه ساله مراسم هفته پژوهش در آذرماه برگزار می‌شود و هدف از این مراسم فرهنگ‌سازی و توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح جامعه است که در نهایت نیز از پژوهشگران عرصه علم و دانش در ارائه دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی و همچنین دستگاه‌های اجرایی تقدیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال هفته پژوهش از 21 آذرماه با نواختن زنگ پژوهش آغاز شد و تا 27 آذرماه نیز ادامه داشت؛ همه دستگاه‌ها و مراکز علمی استان نیز این هفته را گرامی داشتند. همچنین در ستاد استانی هفته پژوهش مقرر شد که نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان از یکم تا چهارم دی‌ماه برگزار شود.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان برنامه و بودجه خوزستان تصریح کرد: اتفاق جالبی که امسال افتاد، تقارن این نمایشگاه با نمایشگاه دستاوردهای صنعت حفاری بود که آن را به فال نیک می‌گیریم و نویدگر همراهی علم و عمل است؛ همچنین برگزاری مراسم هفته پژوهش فرصت مناسبی را فراهم کرد که زمینه توجه به ابعاد مختلف پژوهشی و آموزشی دستگاه‌ها فراهم شود تا بتوانیم از طریق هم‌راستا بودن و تعامل روزافزون دستگاه‌ها، رشد و توسعه استان را رقم بزنیم.

سواری‌صنگوری گفت: امسال با رویکردی جدید هفته پژوهش را آغاز کردیم و یک نگاه فرامنطقه‌ای و بین‌المللی وجود داشت که در ستاد نیز تصویب شد و از طریق دانشگاه شهید چمران از کشورهای همسایه برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمد. نگاه دیگر ورود بخش خصوصی به تعاملات دستگاهی در زمینه پژوهش و فناوری بود و امسال بخش خصوصی نیز برای اولین‌بار در کار دخیل و سعی کردیم این حوزه را هم ببینیم.

وی افزود: همچنین در نمایشگاه امسال مسابقه کتابخوانی را هم برگزار کردیم که این امر را شهرداری اهواز تقبل کرد. ما نمایشگاه امسال را در راستای اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون و استفاده از توانمندی‌های داخلی در عین حال با تأکید به جنبه برون‌گرایی و توجه به بازارهای جهانی، برگزار کردیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت