نمایشگاه پژوهش و فناوری با ۴۰ مشارکت‌کننده در اصفهان افتتاح شد

عصر نمایشگاه- جانشین ستاد مدیریت هفته پژوهش از افتتاح سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان با ۴۰ مشارکت‌کننده در اصفهان خبر داد.

نمایشگاه پژوهش و فناوری با ۴۰ مشارکت‌کننده در اصفهان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین سیستانی بعد از ظهر امروز در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان اظهار کرد: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری به آن توجه دارند مباحث پژوهشی در بخش‌های مختلف است، هر چند در مقایسه با کشورهای دنیا باید فعالیت‌های بهتری در این بخش انجام دهیم.

    وی افزود: همه مدیران و مسؤولان اعتقاد دارند که امر پژوهش و فناوری یک امر زیربنایی و نیاز هر فعالیتی است؛ برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان مدت ما مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتیجه آن دستاوردهای پژوهشی فناوری است که در قالب‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

    مشاور استاندار اصفهان گفت: ستاد مدیریت هفته پژوهش با مدیریت استانداری تشکیل شده و 5 کمیته جانبی داشته است و توانسته در بخش‌های مختلف فعالیت کند، این نمایشگاه 40 مشارکت‌کننده داشته است، 28 درصد بخش خصوصی 8 درصد صنایع و مابقی در اختیار پژوهشگاه‌ها و بخش‌های دولتی است.

    وی خاطرنشان کرد: گرایش به نوآوری و پژوهش در بین جوانان رونق دارد اما باید فعالیت‌های بهتری در این مورد انجام شود، باید همه فعالیت‌های ما پژوهش محور باشد که با شرایط به وجود آمده فعالیت‌ها چشمگیر است.

    سیستانی عنوان کرد: فعالیت‌های نمایشگاهی باید جنبه کاربردی داشته باشد و گره‌های ناگشوده را حل کند که این موضوع را در نمایشگاه‌ها سال گذشته شاهد بودیم؛ گفتنی است مراکز صنعتی که مجهز به واحدهای تحقیق و توسعه هستند نیز فعالیت‌های اصفهان در بخش پژوهش را متمایز کرده است.

    وی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های حوزه علمیه نیز سال‌های قبل فعالیت‌های خوبی داشته و امسال نیز فعالیت خواهد کرد، فعالیت‌هایی اعم از تولیدات پژوهشی، بهترین‌های پژوهش‌های استان در بخش‌های مختلف نیز جوایز و هدایایی دریافت خواهند کرد.

    جانشین ستاد مدیریت هفته پژوهش بیان داشت: تجاری سازی فعالیت‌های پژوهشی نیز از جمله فعالیت‌های برجسته نمایشگاه است، اطمینان داریم با وجود شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان که بعد بین‌المللی خوبی نیز دارد نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشیم.

    وی ابراز داشت: پیش بینی شده همایش بین‌المللی شهرک‌ها و مؤسسات علمی پژوهشی دنیا در سال 2018 در اصفهان برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت