نماینده مردم درود و ازنا در مجلس :

برگزاری نمایشگاه های بین المللی، ویترینی کاربردی برای عرضه گیاهان دارویی

عصر نمایشگاه- نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، گفت:نمایشگاه های بین المللی می توانند به عنوان ویترینی کاربردی علاوه بر ارزآوری، کیفیت گیاهان دارویی کشور را با اطلاع رسانی فراگیر در بازار جهانی به نمایش بگذارد.

برگزاری نمایشگاه های بین المللی، ویترینی کاربردی برای عرضه گیاهان دارویی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خانه ملت ، مجید کیان پور در خصوص وضعیت تولید گیاهان دارویی در کشور،گفت:تولید گیاهان دارویی کشور با توجه به درجه کیفیتی که دارند، مشتریان بسیاری در سرتاسرجهان دارد، اما نکته ضروری این است که حلقه تولید و بازاریابی دراین زمینه باید مانند زنجیره به یکدیگر متصل شوند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بین المللی گیاهان دارویی باید در دستورکار قراربگیرد ،افزود :نمایشگاه های بین المللی می توانند به عنوان ویترینی کاربردی کیفیت گیاهان  دارویی کشور را با اطلاع رسانی فراگیر در بازار جهانی  به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد:همکاری شرکت های دانش بنیان  در عرصه گیاهان  دارویی به این دلیل اهمیت دارند، که این شرکت ها با توجه به رسالتی  خود می توانند، فرآورده های مناسبی از گیاهان دارویی به طریق  روش های علمی  بهینه تولید کنند.

رسانه ها  و صداو سیما  باید مصرف گیاهان دارویی در کشور  را فرهنگ سازی کنند

کیان پور افزود:شرایط اقلیمی کشورمان  به گونه ای است که به طور طبیعی شاهد رشد گیاهان دارویی کمیاب در کشور هستیم؛بنابراین باید با ساماندهی وضعیت گیاهان دارویی درهای صادرات  را در این عرصه  با محورهای کارشناسی شده بازکنیم.

وی ادامه داد:رسانه ها  و صداو سیما  باید با برنامه های مستمر مصرف گیاهان دارویی در کشور  را فرهنگ سازی کنند، تا بتوان  سرانه مصرف  گیاهان دارویی را  البته با  بهره گیری از نظرات پزشکان و متخصصان در این عرصه افزایش داد .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حضور شرکت های دانش بنیان  برای بهره برداری  از ذخائر ناب گیاهان دارویی عاملی برای نگهداری بهینه این نوع از گیاهان  منحصر به فرد است،یادآورشد:حفظ ذخایر گیاهان دارویی و برنامه ریزی صادراتی گیاهان دارویی ارزآوری بهینه برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت