همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی ؛

نمایشگاه تصویرگری ضرب المثل های ترکی در ارومیه برپاشد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه تصویرگری ضرب المثل های ترکی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و باهدف ترویج مفاهیم فرهنگ شفاهی آذربایجان در ارومیه افتتاح شد.

نمایشگاه تصویرگری ضرب المثل های ترکی در ارومیه برپاشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: 21 تابلوی تصویرگری از 16 هنرمند استانی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
    منیره کردستانچی ادامه داد: این تصویرگری ها بسته بندی محصولات فرهنگی را جذاب و مخاطبان را به استفاده از آنها ترغیب می کند.
    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار ورکشاپ با موضوع تصویرسازی در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: نمایشگاه های دیگری نیز با همین موضوع در سال جاری برگزار و آثار منتخب در قالب کتاب منتشر می شود.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: حتی اگر مخاطب هنر تصویرگری سواد نداشته باشد با مفاهیم موجود در این هنر می تواند به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن ارتباط برقرار کند.
    جلیل جباری افزود: این نمایشگاه می تواند به احیا و معرفی رشته های صنایع دستی و گردشگری کمک کرده و دانشجویان علاقه مند را با این هنر اررشمند آشنا کند.
    وی با بیان اینکه هنر تصویرگری می تواند به جذب گردشگر منجر شود، اضافه کرد: تصویرگری این پتانسیل را دارد تا به جای واژه ها با کمک تصویر مهم ترین مفاهیم فرهنگی و بویژه موضوعات میراث فرهنگی را به مخاطبان منتقل کند.
    یکی از مدرسان تصویرگری نیز گفت: این نمایشگاه بستری مناسب برای معرفی تصویرگری در بین مخاطبان و علاقه مندان این هنر تاثیرگذار است.
    شیدا فلاحی افزود: این هنر به حفظ میراث فرهنگی و معنوی هر ملل کمک کرده و ارزش های آن را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کند.
    یک نقاش بین المللی نیز در بازدید از این نمایشگاه هنری گفت: تصویرسازی از شاخه هنری های کاربردی که در خدمت داستان، شعر و مفاهیم فاخر در موضوعات مختلف است.
    علیرضا قوجاری با اشاره به اینکه این هنر پیام محور است، افزود: تصویرسازی پیچیده ترین مفاهیم را به شکل ساده در اختیار سطوح مختلف جامعه قرار می دهد.
    وی ادامه داد: این هنر روشی موثر برای انتقال باورهای فرهنگی و به ویژه فرهنگ فولکلور به زبان ساده به جوانانی است که با ضرب المثل ها بیگاه شده اند؛ جوانانی که به بهانه هنر تصویرگری با مفاهیم مغفول ضرب المثل ها آشنا می شود.
    به گزارش ایرنا مینا جلالی فراهانی با سه اثر و منیره کردستانچی، لعیا مقدم و لیلا تقی زاده هرکدام با 2 اثر در این نمایشگاه شرکت کرده اند.
    آیدا احمدزاده، آهو نعمتی، مرضیه اسماعیلی، وحیده حکمت دوست، فاطمه کوهکن، رنا عباسعلی پور، لیلا صحرایی، فائزه آسایش، سکینه عیسی زاده، زهرا ستاوند، زهرا سادات حسینی و سمیه محسنی نیز هنرمندانی هستند که هر کدام با یک اثر در این نمایشگاه حضور دارند.
    به گزارش ایرنا، تصویرگری یا تصویر سازی، نقاشی روایی و از شاخه هنر کاربردی است که همراه یا بدون متن برای نمایش و درک بهتر یک موضوع، مفهوم یا احساس خلق می شود.
    تصویرگری از یک سو ارتباط نزدیک با ادبیات دارد و عناصر محتوایی خود را از ادبیات وام می‌گیرد و از سوی دیگر به نقاشی وابسته است و عناصر دیداری بیان خود را با وام گرفتن از نقاشی بیان می‌کند.
    تفاوت اصلی تصویرگری با نقاشی، هدفمند بودن آن برای کاربرد مشخص، درنظر گرفتن مخاطب و سفارش‌دهنده است و از این نظر شباهت زیادی با طراحی گرافیک دارد.
    نقاشی‌های داخل کتاب‌های کودک و روی جلد کتاب‌های بزرگسال، نقاشی‌های روی پوسترهای تبلیغاتی و اقلام تجاری، داستان‌های مصور (کمیک استریپ)، طراحی‌ها و نقاشی‌های داخل مجلات و روزنامه‌ها از جمله تصویرگری های رایج است.
     این نمایشگاه از 20 تا 26 فروردین و از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 در نگارخانه ارومیه برای بازدید علاقه مندان دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت