نمایشگاه تصویرگری براتیسلاوا در سنندج گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دو سالانه براتیسلاوا در گالری سوره سینما بهمن سنندج گشایش یافت.

نمایشگاه تصویرگری براتیسلاوا در سنندج گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، در این نمایشگاه 42 اثر از تصویرگران ایرانی و اسلواک در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است که از میان این آثار 29 تصویرگری از اسلواک و 13 اثر از ایران است.

    بر اساس این گزارش 25 اثر به نمایش گذاشته شده مربوط به تصویرگرانی ایرانی و اسلواکی است که جایزه بزرگ این مسابقه را دریافت کرده‌اند.

    نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا هر دو سال یک بار در جمهوری اسلواک آثار تصویرگران ویژه کودکان را به نمایش می‌گذارد و امسال طی هماهنگی که با سوزانا جاروسوا مدیر اجرایی مسابقه دو سالانه تصویرگری در اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون صورت گرفت تصمیم بر این شد تا  با همکاری سفارت اسلواک این نمایشگاه به صورت گردشی در استان‌های مختلف برگزار شود.

    اولین نمایشگاه در استان کردستان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری این استان در شهر سنندج از 24 تا 30 تیر برپا خواهد بود.

    دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا زیر نظر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک بار در شهر براتیسلاوا در کشور اسلواک برگزار می‌شود و کانون به عنوان نماینده ایرانی این مسابقه در هر دوره با اعلام فراخوان به ناشران و جمع‌آوری آثار برگزیده تصویرگران ایرانی اقدام به برگزاری نشست داوری با حضور تصویرگران و کارشناسان برگزیده این حوزه می‌کند.

    هم‌چنین دوره بعدی این مسابقه شامل بخش انتخاب آثار، سمپوزیوم و کارگاه تصویرسازی در سال 2019 برگزار می‌شود که فراخوان آن در حال توزیع است.

    تاکنون نورالدین زرین‌کلک، فرشید مثقالی، بهزاد غریب‌پور، ابوالفضل همتی‌آهویی، سیروس طاهباز، مهنوش مشیری و علی بوذری از اعضای هیأت داوران این مسابقه بوده‌اند.

    در همین حال یک کارگاه تصویرگری نیز زیر نظر علیرضا گلدوزیان همزمان با برگزاری نمایشگاه از آثار منتخب دوسالانه براتیسلاوا در سنندج برپا خواهد شد.

    این کارگاه آموزشی تصویرگری با هدف بالا بردن سطح توانایی هنرمندان استان کردستان از ساعت 10 تا 12 صبح و بعدازظهر از ساعت 14 تا 19 روز 25 تیر در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

    گلدوزیان مدرس  این کارگاه، اولین کسی است که از ایران توانست جایزه بزرگ مسابقه براتیسلاوا دریافت کند.

    نمایشگاه تصویرگری براتیسلاوا به مدت یک هفته صبح‌ها از ساعت 10 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 16 تا 20 در گالری سوره سینما بهمن سنندج پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت