معاون اول رئیس جمهور:

ارتقاء مناسبات اقتصادی ایران و اوکراین / برپایی دومین نمایشگاه تخصصی ایران در اوکراین

عصر نمایشگاه- معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر ضرورت ایجاد تجارت مستقیم میان ایران و اوکراین گفت: در حال حاضر واردات و صادرات کالا میان دو کشور از طریق کشور ثالث انجام می‌شود که لازم است برای تقویت مناسبات اقتصادی دوجانبه، تجارت مستقیم میان دو کشور برقرار شود.

ارتقاء مناسبات اقتصادی ایران و اوکراین / برپایی دومین نمایشگاه تخصصی ایران در اوکراین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    ه گزارش پایگاه خبری عصرنمایشگاه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگیری امروز در دیدار استپان کوبیو معاون اول نخست‌وزیر اوکراین که به‌منظور شرکت در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری به تهران سفرکرده است، تبادل هیات ها و آمدورفت مقامات دو کشور را گامی مؤثر در تقویت مناسبات تهران ـ کیف برشمرد و اظهار کرد: ایران و اوکراین در دو دهه گذشته از روابط سیاسی خوب و صمیمانه برخوردار بوده‌اند که این روابط بر پایه احترام متقابل و بر اساس منافع دو کشور درحال‌توسعه بوده است.
    وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد روابط خود را در همه زمینه‌ها با اوکراین توسعه دهد، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور درزمینه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: اقتصادهای ایران و اوکراین می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و دو کشور باید دستاوردها و توانمندی‌های خود را درزمینه های انرژی، کشاورزی و علم و فناوری در اختیار یکدیگر قرار دهند.
    جهانگیری بابیان اینکه حجم مبادلات تجاری ایران و اوکراین تاکنون نتوانسته متناسب با روابط خوب سیاسی دو کشور ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: نیازمند کار جدی و برنامه‌ریزی دقیق برای افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور هستیم و ایران و اوکراین می‌توانند درزمینه های مختلف همچون حمل‌ونقل، ترانزیت کالا، فناوری‌های پیشرفته، کشاورزی، تجارت و سرمایه‌گذاری، همکاری‌های مشترک داشته باشند.
    استپان کوبیو معاون اول نخست‌وزیر اوکراین نیز در این دیدار بابیان اینکه دو کشور می‌توانند روابط دوجانبه خود را درزمینه های مختلف ارتقا دهند، گفت: انرژی و کشاورزی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری برای ایران و اوکراین است و دو کشور می‌توانند نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی و انرژی برای یکدیگر ایفا کنند.
    وی با استقبال از پیشنهاد معاون اول رئیس‌جمهوری کشورمان مبنی بر برقراری تجارت مستقیم میان دو کشور، تصریح کرد: روابط تجاری و اقتصادی ایران و اوکراین باید به‌صورت مستقیم و بدون واسطه انجام شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی و تدوین نقشه راه است.
    در همین رابطه مهدی سعیدالذاکرین مدیرعامل شرکت همکاران تجارت فرتاک به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در اوکراین  در گفتگوی اختصاصی با عصر نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه از اهمیت بسیاری به ویژه در این مقطع زمانی برخوردار است چرا که پس از برجام، کشور اوکراین به عنوان شریک تجاری ج.ا.ایران مورد توجه قرار گرفته و سفر هیئت های پر تعداد اقتصادی و تجاری به همراهی وزرای کشاورزی و انرژی این کشور در سال اخیر نیز موید رشد و گسترش این روابط فی ما بین بوده است.
    وی برگزاری نمایشگاه اوکراین را در نوع خود منحصر به فرد دانست و افزود: برای اولین بارنمایشگاه به صورت تخصصی و بدون فروش کالا برگزار می شود و عموم دعوت شدگان از تجار، مدیران شرکت های خصوصی و دولتی به هدف انجام گفتگوهای تجاری و انعقاد قرارداد های کاری در نمایشگاه حضور به هم می رساندند.
    شایان ذکر است دومین دوره  نمایشگاه تخصصی توانمندی های صادراتی ایران در تاریخ 21 لغایت 24 شهریور 1396 در مرکز نمایشگاهی بین المللی کی یف به صورت پاویون های تخصصی برگزار خواهد شد.
    علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 55 – 02188540252تماس حاصل نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت