نمایشگاه توانمندی های صادراتی اوکراین(۱۰)

نمایشگاه اوکراین بستر توسعه تجارت فراسرزمینی/ معاوفیت گمرکی در تجارت صنایع کشاورزی با اوکراین

عصر نمایشگاه- یک کارشناس کشت فراسرزمینی در راستای برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در اوکراین گفت: کشت فراسرزمینی می‌تواند راه مقابله با مشکلات آبی کشور در بخش کشاورزی باشد.

نمایشگاه اوکراین بستر توسعه تجارت فراسرزمینی/ معاوفیت گمرکی در تجارت صنایع کشاورزی با اوکراین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمیشگاه» علی زاهدی کارشناس کشت فراسرزمینی در یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه با بیان اینکه در شرایط فعلی که با کمبود آب و خشکسالی روبه‌رو هستیم، لازم است به بهترین طریق این مشکل را برطرف کنیم، گفت: یکی از اقدام‌ها پرداختن به کشت فراسرزمینی است که در قالب این گونه کشت می‌توان از منابع آبی و خاکی دیگر کشورها استفاده کرد.
    این کارشناس در مورد نحوه انتخاب کشورها برای انجام کشت فراسرزمینی گفت: برای انتخاب، کشورها بر اساس چندین آیتم از جمله امنیت سیاسی، اجتماعی، آب و اقلیم مورد بررسی قرار می‌گیرند و کشورهایی انتخاب می‌شوند که مزیت بیشتری برای کشاورزی داشته باشند.
    وی همچنین افزود: دولت بر اساس آیین‌نامه کشت فراسرزمینی که به تصویب هیئت وزیران هم رسیده است به مسائل مختلف این بحث پرداخته است، فقط ساز و کارهای مورد نیاز در این بخش باید تنظیم شود و در واقع باید بتوانیم برای افرادی که می‌خواهند در خارج از کشور کشت فراسرزمینی انجام بدهند امکانات مورد نیاز را تأمین کنیم.
    این کارشناس در بخش دیگری از گفته‌های خود خاطرنشان کرد: ورود موقت ماشین آلات مورد نظر به کشورهایی که قرار است در آن‌ها کشت انجام شود، و یا ارائه تسهیلات برای ورود آسان محصولات تولید شده در کشت فراسرزمینی به کشور با معافیت‌های گمرکی باعث می‌شود تا سرمایه گذار خصوصی به این طرح علاقه نشان دهد.
    وی همچنین با بیان اینکه در کشورهای آذربایجان، اوکراین و غنا هم پیگیر این موضوع هستیم افزود: محصولات برداشت شده به کشور بر می‌گردند اما شکل آن هم مهم است. مثلاً می‌توان این محصولات را با محصول دیگری که مورد نیاز کشور است و در کشور مقصد وجود دارد عوض کرد و یا بهتر است که محصول تولید شده بعد از تبدیل به کشور وارد شود.
    زاهدی همچنین درباره قیمت تمام شده محصولات در این نوع کشاورزی گفت: این موضوع بستگی به کشور انتخاب شده دارد، مثلاً اگر شما تولید یک محصول را در دو کشور اوکراین و قزاقستان مقایسه کنید، اما نباید فراموش کنیم عملکردی که ما از این زمین‌ها به دست می‌آوریم مهم است که از این منظر عملکرد کاشت ما در جایی مانند اوکراین بهتر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت