رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر

رعایت تمامی استانداردهای ساخت یک نمایشگاه در شهر آفتاب

عصر نمایشگاه- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: جانمایی و معماری نمایشگاه شهر آفتاب از ویژگی های قابل توجه این مجموعه است.

رعایت تمامی استانداردهای ساخت یک نمایشگاه در شهر آفتاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه » به نقل از شهردار آنلاین،محمد سالاری با اذعان به اینکه یکی از تصمیمات بسیار خوب شورای گذشته و شهرداری تهران ایجاد نمایشگاه شهر آفتاب بوده است ، افزود: جانمایی شهر آفتاب در مسیر اتوبان تهران ـ قم و مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از ویژگی های بسیار خوب این مجموعه است.
    سالاری افزود: بازدید از مجموعه شهر آفتاب حکایت از آن دارد که به صورت اصولی، تمامی استانداردهای ساخت یک نمایشگاه در حد فاز یک ساخته شده است و امیدواریم با تکمیل سایر فازها، این مجموعه بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در خصوص راه اندازی نمایشگاه شهر آفتاب واقعا کار خوبی در مدیریت شهری انجام شده است، تصریح کرد: معتقدم جانمایی نمایشگاه شهر آفتاب در خارج از شهر تهران اقدام بسیار خوبی بوده به طوری که این نمایشگاه در یکی از مبادی ورودی و حوزه دروازه ای مهم شهر تهران قرار گرفته است.
    وی به ساخت خطوط مترو برای مجموعه شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: بدین ترتیب این بار دیگر بسیاری از مشکلات ترافیک و تردد که رفت و آمد با خودرو شخصی به نمایشگاه بین المللی پارک وی وجود داشت ، از میان برداشته شده است و به نظر می رسد مردم ترجیح می دهند به جای خودرو شخصی از مترو استفاده کنند.
    این عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: نمایشگاه ها به ویژه در کشور های توسعه یافته و پایتخت های مطرح جهان از جمله المان های شهرسازی و معماری محسوب می شوند که به نوعی از عناصر معرفی کننده معماری و شهرسازی یک شهر و کشور هستند از این رو اعتقاد دارم باید در ساخت فضاها و عرصه هایی همانند نمایشگاه ها و عرصه های عمومی مثل اراضی عباس آباد و برج میلاد که دارای کارکردهای شهری، منطقه ای ، ملی و بین المللی هستند، باید توجه بیشتری صورت گرفته و این گونه عرصه ها در شهرتهران افزایش پیدا کند.
    سالاری اعلام کرد: تدوین کنندگان طرح جامع شهر تهران به درستی یکی از راهبردهای ده گانه شهر تهران را ارتقاء جایگاه نقش تهران در مقیاس ملی ، منطقه ای و جهانی در نظر گرفتند اما تاکنون تنها مجموعه میلاد و اراضی عباس آباد است که تمام گردشگران ایرانی و خارجی را به سوی خود جلب می کند که از این رو باید مناطق تفرجگاهی در شهر گسترش یابد که نمایشگاه شهر آفتاب نیز می تواند در ایفای این نقش موثر باشد.
    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران همچنین به ویژگی های منطقه 22 اشاره کرد و گفت: این منطقه نیز دارای پتانسیل های ویژه ای است که هنوز همه ابعاد طرح تفصیلی به طور کامل در آن پیاده نشده است که با توجه به وجود کوه های البرز و دریاچه خلیج فارس باید به آن توجه ویژه ای شود.
    وی به پهنه های اس (s)  ویژه ای که در جنوب شهر تهران و در منتهی الیه پارک آزادگان تا بوستان ولایت است اشاره کرد و افزود: این پهنه باید به بازارهای تجارت جهانی تبدیل شود که در طرح تفصیلی نیز وجود دارد.
    سالاری اعلام کرد:ایجاد نمایشگاه هایی همچون شهر آفتاب می تواند به ارتقای شهر تهران کمک کرده و ضمن ایجاد اشتغال و معرفی و عرضه کالای ایرانی، موجب جذب گرشگران خارجی و افزایش درآمدهای پایدار شود از این رو بر این اعتقاد هستیم که تعداد نمایشگاه های بین المللی نیز باید در شهر تهران افزایش یابد .
    رئیس کمیسیون معماری وشهر سازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه نمایشگاه های شهری باید در مدیریت و اختیار شهرداری باشد، اظهار کرد: متاسفانه چون مدیریت یکپارچه شهری شکل نگرفته است، نمایشگاه بین المللی در اختیار وزارت صنعت ، معدن و تجارت بود اما با ایجاد نمایشگاه شهر آفتاب است ، مدیریت این نمایشگاه به عهده شهرداری است و امیدواریم اعضای شورای شهر کمک کنند تا فاز های بعدی نمایشگاه شهر آفتاب نیز به سرعت تکمیل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت