در نگار خانه ارشاد بیجار ؛

برپایی نمایشگاه هنر های تجسمی و ویترای در بیجار

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار هنر های تجسمی و ویترای اثر هنرمند برجسته بیجاری در نگار خانه ارشاد آغاز به کار کرد.

برپایی نمایشگاه هنر های تجسمی و ویترای در بیجار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، سیده نشمیل هاشم زاده هنرمند گرافیستی است که از زمان کودکی و نوجوانی به هنر طراحی علاقه خاصی پیدا کرده و طرح های زیبای این هنرمند امروز حرفی برای گفتن در وادی هنر  دارد.

    این هنرمند بیجاری از عشق و علاقه خود به هنر طراحی گفت: از دوران کودکی علاقه خاصی به نقاشی و طراحی کردن داشتم و بر همین اساس به صورت اصولی فعالیت هنری خود را  ابتدا از کلاس های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شروع کردم و رشته تحصیلی خود را به صورت تخصصی در حوزه هنر ادامه دادم و اکنون دارای مدرک کارشناس هنرهای تجسمی از دانشگاه فرهنگیان تهران هستم.

    وی افزود: مشوق اصلی که همیشه همراه من بوده است برادرم سید یاسر هاشم زاده که از کارگردانان و نویسندگان حوزه تئاتر و نمایش است و موفقیت هایی زیادی را در عرصه کشوری و بین المللی  کسب کرده است.

    هاشم زاده در خصوص برگزاری نمایشگاه  اثار هنر های تجسمی گفت: این نمایشگاه با عنوان "آثار هنرهای تجسمی و ویترای " نمایشگاهی از آخرین تجربیات هنری بنده در زمینه هنرهای تجسمی و ویترای می باشد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت بهره جستن از نظریات بزرگان این حوزه در پیشبرد اهداف خود اشاره کرد و بیان داشت: سعی می کنم با مطالعه و آنالیز آثار اساتید هنر به فضا و فرمی از تجربه های ناب بصری برسم که ریشه در احساس، باور و داشته باشد.

    هاشم زاده به بخش های مختلف این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: نمایشگاه شامل بخشی از هنرهای تجسمی، نقاشی، خط و خوشنویسی، ویترای، پوستر و تصویرسازی می باشد.

    وی اضافه کرد: در بخش نقاشی، خط و خوشنویسی 12 اثر، پوستر 9 اثر تصویر گری 20 اثر و در بخش ویترای 33 اثر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

    وی به میزان فضا و پتانسیل لازم برای استفاده از کار های هنری اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه  فضای لازم برای برزو استعداد ها در شهرستان  با وجود ایجاد نگارخانه ارشاد اسلامی  وجود دارد هر چند این فضا و پتانسل را در درجه اول باید خود هنرمند در خود ایجاد نموده و خوب هر داشتن و رسیدنی بهایی دارد که طبیعتاً ایثار لازم را می طلبد.

    وی به ضرورت رفع مشکلات این عرصه تاکید کرد و گفت: چرخ هنر و اقتصاد بدون شک در هم تنیده اند هرچند ارتقای ذائقه بصری مخاطب و جامعه در کل نیاز به همکاری چندین ارگان فرهنگی و هنری دارد که در یک مسیر فرآیندی و با ایجاد ظرفیت های لازم امکان پذیر می باشد.

    هنرمند بیجاری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هنرمندان بزرگ و معروف زیادی را می شناسم و از دیدن کارهای آنها لذت برده ام و از تجربیات آنها استفاده کرده ام از جمله در بخش هنر خوشنویسی سرکار خانم حسینی و استاد تصویرگری سرکار خانم مرادی ولی همیشه تلاشم این بوده که به شیوه یا دست خط شخصی خودم برسم.

    وی به استقبال مردم از روند برپایی نمایشگاه  اشاره کرد و عنوان کرد: دیدن هر اثر هنری باید در آزادی کامل صورت پذیرد تا زمانی که مخاطب بخواهد مبنای آنالیز و تجربه ی بصری خود را بر کلیشه های تجربه شده خود و یا دیگران بگذارد بدون شک ارتباطی حاصل نخواهد  گشت.

    این نمایشگاه  تا 30 تیرماه ماه در  نگار خانه ارشاد اسلامی  بیجار برپا  می شود و پذیرای علاقه مندان این حوزه می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت