نمایشگاه تلکام آغاز شد

عصر نمایشگاه- صبح امروز نمایشگاه تلکام با شعار «تحول دیجیتال و اتصال‌پذیری» آغاز به کار کرد.

نمایشگاه تلکام آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، صبح امروز 2 دی‌ماه (شنبه) بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام (مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال) با شعار تحول دیجیتال و اتصال پذیری، با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، معاون وزیر صمت و معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران آغاز به کار کرد.

    در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه احمدرضاعلامه طباطبایی - مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی اظهار کرد: دو شرکت سهامی برگزار کننده این نمایشگاه هستند و سطح برگزاری این نمایشگاه به این صورت است که به جز این نمایشگاه پنج نمایشگاه دیگر در حال برگزاری است.

    وی افزود: نمایشگاه تلکام زیر بنایی 22 هزار متر مربع را در بر می‌گیرد. ما در این نمایشگاه میزبان 160 شرکت داخلی و خارجی هستیم که رشد 125 درصدی نسبت به سال‌های گذشته دارد. همچنین میزبان هیات تجاری از 9 کشور هستیم.

    محمد موسوی - معاون وزیر صمت هم در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته در سفر به یکی از کشورهایی که به‌خاطر جنگ اوکراین تحریم شده بود، درباره تجهیزات ایران در حوزه فناوری صحبت کردیم و آنها تعجب کردند که چطور ما با وجود 44 سال تحریم به این تجهیزات دست یافته‌ایم در حالی که آنها دچار مشکلات زیادی شده بودند.

    وی تاکید کرد: اتفاقاتی که امروزه در حوزه فناوری رخ داده است به کمک فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و باید از آن‌ها تقدیر کرد. اگر در این جلسه بتوانیم این مفهوم را تبیین کنیم و تقسیم کاری با حضور ذی‌نفعان انجام بدهیم، بهترین کار را انجام داده‌ایم.

    معاون وزیر صمت با بیان اینکه ما میراث‌دار یک دهه عدم تحرک و یک دهه وادادگی که فقط حرف و توییت داشتیم، هستیم تصریح کرد: شرکت‌های راکد در حوزه صمت، بسیار زیاد بودند که گفتنی نیست. یک شرکت که افتخار ایران است چندین سال تعطیل بود اما توانستیم در این دولت آن را احیا و راه‌اندازی کنیم. تولید این شرکت امسال به 600 عدد می‌رسد که نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

    این مقام مسئول افزود: فصل اول اقدامات اولیه را انجام داده‌ایم و فضا عوض شده و یک قدم جلو رفته‌ایم. درحال حاضر نیاز داریم به سمت تولید صادرات‌گرا حرکت کنیم. برای این کار ریل‌گذاری انجام شده است. همچنین دی ماه تفاهم‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا است که واردات اوراسیا 350 میلیارد دلار است و علاوه بر موارد گفته شده باید در دولت برای رفع موانع کمک کنیم تا بتوانیم به جهش اقتصادی دست پیدا کنیم.

    موسوی در پایان با اشاره به همکاری‌های موثر با وزارت ارتباطات و سندیکای مخابرات بیان کرد:  اتفاقات مهمی را رقم زدیم و امیدوارم بتوانیم با بلوغ در کیفیت و قیمت به تولید صادرات‌گرا دست پیدا کنیم؛  این یک کار خداپسندانه است که باید در این کشور رقم بزند.

    در ادامه مجید سلطانی - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: شرکت مخابرات ایران بزرگ‌ترین اپراتور جمهوری اسلامی ایران است که با بیش از 30 میلیون مشترک تلفن ثابت، بزرگ‌ترین مشتریان از باند پهن و دارا بودن 70 میلیون مشترک سیار به مردم خدمت ارایه می‌کند.

    وی افزود: این شرکت برای خدمت به مردم گام برمی‌دارد و رویکردی که ما در شرکت مخابرات ایران در سه سال اخیر پیگیری می‌کنیم، این‌گونه است که در این شرکت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را داریم و به شدت آن را دنبال می‌کنیم. اما براساس برنامه راهبردی فیبر نوری که برای ما ترسیم شده، از توانمندی‌های شرکت مخابرات برای برنامه‌های کلان وزارت ارتباطات استفاده می‌کنیم.

    سلطانی گفت: دو کار اساسی از سال 1400 شروع شده و آن نهضت جهادی فیبر نوری است که کار را در استان‌های کشور شروع و افتتاح کرده‌ایم. از سوی دیگر برای اینکه نقش مخابرات در اقتصاد دیجیتال پررنگ شود، فعالیت‌هایی را مانند انقلاب صنعتی چهارم و اقتصاد دیجیتال آغاز کردیم. همچنین چندین رویداد را با همکاری شرکت‌های فناور برگزار کردیم که این کار درحال توسعه است.

    در ادامه مراسم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم گفت: اقتصاد دیجیتال در سایر کشورها 15 درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است اما در ایران این عدد 6 درصد است.

    روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام اظهار کرد: به لطف موج جوانی، توسعه فناوری‌های ارتباطی اقتصاد دیجیتال در کشور مورد توجه قرار گرفته است. در دو دهه گذشته جریان مهمی ایجاد و عامل توسعه و ایجاد اقتصاد شد.

    وی افزود: اقتصاد دیجیتال در سایر کشورها  15 درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است که در واقع این عدد یک هفتم در جهان است اما در ایران این عدد 6 درصد است، بنابراین با بررسی فرصت اندازه گیری می توان دریافت که نسبت به اندازه گیری جهانی دو برابر فرصت وجود دارد.

    بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام) از امروز شنبه 2 لغایت 5 دی‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت