مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان :

معرفی گیاهان دارویی گلستان در نمایشگاه ملی تهران

عصر نمایشگاه- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: این اداره کل گیاهان دارویی و عرقیجات شهرستان های مراوه تپه، آزادشهر و مینودشت را در غرفه ۵۷۵ سومین نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی در محل مصلی تهران از امروز به مدت پنج روز ارایه کرده است.

معرفی گیاهان دارویی گلستان در نمایشگاه ملی تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، ابوطالب قزلسفلو اظهار کرد: شیرین بیان، مرزنجوش، مرزه، زرشک، کاسنی، پونه، گل چای، شکر تیغال، خارخسک، سیاه تلو، اسپند، مریم نخودی، پولک، نعنا، کبر، مصفای برپ بیدی، کهورک، پسته از جمله گیاهان دارویی ارایه شده استان گلستان در این نمایشگاه است.
    وی گفت: همچنین عرقیجات برگ زیتون، برگ گردو، کاسنی، پونه، نعنا، گلاب، خارخسک، شیرین بیان، خار شتر و یونجه از جمله فرآورده های طبیعی ارایه شده ، است.
    قزلسفلو ،با بیان این که در ساعت های آغاز به کار نمایشگاه، غرفه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد، افزود: این نمایشگاه تا 19 شهریور ماه هر روز از ساعت 9الی 19 برای بازدید علاقه مندان دایر است.
    نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری مجموعه نهادهای نظام علم و فناوری در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی برگزار شده است.
    این نمایشگاه با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و جمعی از مسوولان کشوری و استانی آغاز به کار کرد.
    هدف از برگزاری این نمایشگاه، شناسایی و معرفی برترین های فناوری، فرهنگ سازی، تحرک و رونق بخشی به اقتصاد دانش بنیان، فراهم آوری زمینه های توسعه و تعمیق همکاری علمی و فناوری بین مراکز علمی، صنعتی و فناوری کشور با رویکرد نگاهی نو به خلاقیت و توانایی های بالقوه دانش آموزان و جوانان و ارایه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده سازان ایران اسلامی در سطح ملی و کشوری است.
    طبق گزارش دکتر خدایار همتی رییس انجمن علمی گیاهان دارویی استان گلستان، تاکنون یکهزار و 700 گونه گیاهی در این استان شناسایی شده که 409 گونه آن دارویی است، از این تعداد 156 گونه درجنگل ها، 98 گونه در مراتع، 47 گونه درحاشیه مزارع و 108 گونه دیگر به صورت مشترک در اراضی جنگلی، مرتعی و زراعی گلستان رشد می کند.
    ازمجموع 13 اقلیم آب و هوایی در کره خاکی جهان، هفت قلیم آن در استان گلستان وجود دارد که این اقلیم ها فرصتی منحصربفرد برای رویش انواع گیاهان، بویژه گیاهان دارویی را در این خطه فراهم کرده است.
    استان گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت