تا ۲۰ آبان ماه؛

مهلت ثبت‌نام در نمایشگاه هفته پژوهش تهران

عصر نمایشگاه- دوازدهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر در سال جاری برگزار و از برگزیدگان این جشنواره، طی مراسمی در هفته پژوهش و فناوری تجلیل می‌شود.

مهلت ثبت‌نام در نمایشگاه هفته پژوهش تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، دکتر خسرو پیری، مدیرکل امور فناوری وزارت علوم در نشست مشترک مسؤولان ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با دبیران مناطق ده گانه پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با اشاره به برگزاری یازده دوره جشنواره ملی ایده‌های برتر توسط پارک علم و فناوری یزد اظهار کرد: تاکنون بیش از 10 هزار ایده فناورانه در بانک اطلاعاتی این جشنواره ثبت شده است.

    وی تاکید کرد: مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی ایده‌های برتری است که بتوانند به محصولی اختراعی و نیمه صنعتی و در نهایت  محصول تجاری مورد نیاز کشور تبدیل شوند و در قالب شرکت فناور بتوانند در بازار آزاد رقابت کنند.

    پیری افزود: تمام ایده‌های ارائه شده به این جشنواره، بر اساس معیارهای نوآوری، درجه پختگی، امکان تولید، ارزش افزوده اقتصادی، فراگیری استفاده در جامعه، درجه رفع مشکلات جامعه و امکان ارائه در صحنه جهانی مورد ارزیابی، نظرسنجی و رتبه‌بندی داوران جشنواره قرار می‌گیرند و تعدادی از آنها به عنوان ایده‌های برتر شناخته می‌شوند که  صاحبان ایده‌های منتخب از حمایت مادی و معنوی در جهت توسعه و اجرایی کردن ایده خود برخوردار خواهند شد.

    دبیر جشنواره ملی ایده‌های برتر  و استارت آپ‌های دانشگاهی ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری گفت: این جشنواره در سه مرحله برگزار می‌شود  و پس از دریافت ایده‌های ارسالی به جشنواره و داوری طرح‌ها، طرح‌های واجد شرایط علمی و فنی انتخاب می‌شود و وارد یک مرحله دیگر رقابت می‌شوند و در نهایت حدود 30 تیم صاحب ایده‌های برتر می‌توانند طرح‌های خودرا در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ارائه کنند و  با امتیازدهی داوران و حاضران، منتخبان نهایی معرفی می‌شوند.

    پیری گفت: فرصت ثبت ایده‌های برتر تا 30 آبان ماه است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://www.best-idea.ir/ فرآیند ثبت ایده خود را انجام دهند.

                                                                         مهلت ثبت نام در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری تا 20 آبان ماه

    دکتر مجید متقی طلب، دبیر فن بازار جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست گفت: ثبت‌نام در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری تا 20 آبان ماه ادامه دارد و مالکان فناوری می‌توانند محصولات خودرا از طریق سامانه ارزیابی فناوری ایران (سافا)  به نشانی www.irantechhub.ir برای حضور در فن بازار این نمایشگاه ثبت نام کنند.

    گفتنی است ، در نشست مشترک مسئولان ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری و دبیران مناطق ده گانه پژوهش و فناوری کشور اظهار داشت: تنها محصولاتی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری امکان حضور خواهند داشت که در سامانه سافا ثبت نام کرده و مراحل داوری را طی کرده باشند.

    وی تاکید کرد: پس از ثبت نام  محصولات فناوری  در سامانه سافا، اطلاعات تکمیل شده توسط متقاضیان، عینا در اختیار  داوران گذاشته می‌شود تا ارزیابی نهایی را انجام دهند و مسؤولان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری دخالتی در تعیین سطح محصولات ندارند.

    دبیر نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری تاکید کرد: سامانه ارزیابی فناوری ایران (سافا)  بر اساس استانداردهای مراکز علمی معتبر دنیا طراحی شده است و سطح آمادگی محصولات دانش‌بنیان را از نظر میزان آمادگی تجاری شدن و ارائه به بازار ارزیابی می‌کند و پس از ارزیابی در این سامانه، یک گواهی و تاییدیه معتبر از طرف وزارت علوم در اختیار ثبت‌نام کنندگان قرار می‌گیرد.

    رییس پارک علم و فناوری گیلان در خصوص برنامه‌های امسال فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران گفت: ایجاد غرفه نمایش محصولات کشورهای اروپایی و آسیایی، برگزاری تورهای علمی بازدید اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و ارائه نیازهای پژوهشی تمام دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله این برنامه‌ها در هفته پژوهش و فناوری است.

                                    میزان ارجاع مقالات پژوهشی و داشتن طرح پژوهشی ملاک اصلی انتخاب پژوهشگر برتر است

    دکتر محسن شریفی، دبیر هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر نیز گفت: میزان ارجاع مقالات پژوهشی بر اساس شاخص اچ ایندیکس و داشتن طرح پژوهشی ملاک اصلی انتخاب پژوهشگر برتر در این دوره از جشنواره است.

    وی با اشاره به نقش پررنگ مقاله در انتخاب پژوهشگر برتر اظهار کرد: با محور قراردادن شاخص اچ ایندیکس و میزان ارجاع به مقالات بنا داریم به کیفیت توجه کنیم و برترین  پژوهشگر را در هر حوزه تخصصی انتخاب کنیم.

    مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم افزود: ملاک امتیازدهی به مقالات علمی و پژوهشی، آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است و  در این دوره از جشنواره اگر مقاله‌ای از اعضای هیات علمی در لیست سیاه نشریات نامعتبر باشد، از رقابت در جشنواره محروم می‌شود.

    دبیر هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران  و فناوران برتر تاکید کرد: فرصت دانشگاه‌ها برای معرفی پژوهشگر برتر تا هفدهم مهرماه بود؛  ولی فرصت ارسال مدارک توسط سامانه الکترونیکی تا اول آبان ماه تمدید شده است.

    بر اساس این گزارش، هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری از تاریخ 24 تا 28 آبان ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت