مدیرکل حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد

شروط وزارت علوم برای عرضه فناوری به نمایشگاه هفته پژوهش ۹۵

عصر نمایشگاه- مدیرکل حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات برنامه هفته پژوهش سال جاری گفت: در این دوره از نمایشگاه محققانی که دارای مقالات نامعتبر باشند از حضور در این نمایشگاه حذف خواهند شد ضمن آن که برگزاری این نمایشگاه به سمت عرضه فناوری حرکت کرده است.

شروط وزارت علوم برای عرضه فناوری به نمایشگاه هفته پژوهش ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، دکتر جلال بختیاری در اجلاس سیاست‌گذاری پژوهش و فناوری منطقه 4 با اشاره به جزئیات برنامه هفته پژوهش وزارت علوم افزود: در تلاش هستیم تا در برنامه هفته پژوهش کلیه دستگاه‌ها مشارکت داشته باشند چراکه معتقد هستیم که اگر بودجه‌ای برای پژوهش و فناوری کشور اختصاص می‌یابد برای کل کشور است.

    وی ادامه داد: بر این اساس مبلغ 7 هزار میلیارد تومان در جدول شماره 14 قانون بودجه 95 در نظر گرفته شده است که 11 درصد آن به وزارت علوم و مابقی به سایر دستگاه‌ها اختصاص دارد.

    بختیاری با تاکید بر اینکه ما اگر از این اعتبارات برای هفته پژوهش بهره‌برداری نکنیم، راه را به اشتباه رفته‌ایم، خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر از این منابع بهره‌برداری کردیم تا کلیه دستگاه‌ها در هفته پژوهش درگیر شوند.

    وی یکی از دستگاه‌های همکار در برنامه هفته پژوهش را وزارت کشور دانست و خاطرنشان کرد: این همکاری موجب شده تا استانداری‌ها را با مدیریت دانشگاه‌ها وارد برنامه‌های هفته پژوهش کنیم. بر این اساس نشستی با حضور وزرای علوم و کشور و با حضور استانداری‌ها و روسای دانشگاه‌های مادر هر استان برگزار خواهد شد و در آن کلیه مسائل هفته پژوهش تبیین خواهد شد.

    مدیرکل حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اضافه شدن بخش بین‌الملل به برنامه‌های هفته پژوهش سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر آن براساس ارسال بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌ها، اعلام شد تا در غرفه‌های خود در هفته پژوهش نیازهای  صنعتی خود را عرضه کنند.

    به گفته وی، در هفته پژوهش سال 92 به میزان 5 میلیارد تومان، در سال 93 به میزان 25 میلیارد تومان و در هفته پژوهش سال 94 به میزان 42 میلیارد تومان قرارداد همکاری امضا شد.

    بختیاری خاطرنشان کرد: در هفته پژوهش سال جاری درصدد هستیم تا حداقل 100 میلیارد تومان قرارداد منعقد شود و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

    وی اضافه کرد: در هفته پژوهش سال جاری جایگاه خاصی برای انعقاد قراردادها در نظر گرفته شده است که در آن شرکت‌های فعال در حوزه بورس و انعقاد قراردادها مستقر هستند.

    این مقام مسوول با تاکید بر اینکه نمایشگاه هفته پژوهش سال جاری به سمت عرضه فناوری حرکت کرده است، یادآور شد: بر این اساس اگر دانشگاه‌ها تی‌آرال (سطح فناوری) نداشته باشند اجازه ورود به نمایشگاه را نخواهند داشت.

    وی همچنین از ارتقاء 70 درصدی نرم‌افزار داوری طرح‌ها خبر داد و افزود: در سال گذشته بررسی تی‌آرال طرح‌ها براساس فناور، داوری می‌شد ولی امسال این داوری براساس فناور، سرمایه‌گذار و فناوری صورت می‌گیرد.

    بختیاری همچنین تاکید کرد: محققانی که دارای مقالات نامعتبر باشند از حضور در نمایشگاه هفته پژوهش حذف خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت