نمایشگاه «امپراتوری گل‌های سرخ» در موزه لوور ـ لانس افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «امپراتوری گل‎های سرخ» امروز سه‌شنبه ۷ فروردین در موزه لوور ـ لانس در فرانسه افتتاح شد.

نمایشگاه «امپراتوری گل‌های سرخ» در موزه لوور ـ لانس افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از میراث‌آریا، این نمایشگاه با حضور محمد‌حسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران، ابراهیم شقاقی مدیرکل حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی و محمد‌رضا کارگر مدیر‌کل امور موزه‌های سازمان میراث‌فرهنگی افتتاح شد.

    در این نمایشگاه 19 اثر مربوط به دوره قاجاریه از کاخ گلستان و سه اثر نفیس از موزه ملی ایران به نمایش درآمده است.

    این نمایشگاه از امروز تا اول مرداد ادامه دارد و در آن تعدادی از نقاشی‌های قاجاری کاخ گلستان از جمله تابلوی بزرگ «صف سلام فتحعلی‌شاه» با ابعادی حدود 37 متر که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین تابلوهای نقاشی دنیا محسوب می‌شود، به نمایش درمی‌آید.

    سه تابلوی روی بوم کوچک‌تر از آثار کمال‌الملک و مصورالممالک و دو تابلوی طراحی‌های ناصرالدین شاه نیز از‌جمله این آثار هستند.

    مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان 19 اثر از شکاهکارهای هنری دوره قاجار را که شامل هشت تابلوی نقاشی رنگ‌و‌روغن و آب‌رنگ، یک آلبوم عکس که عکس‌های آن توسط ناصرالدین‌شاه گرفته شده است، به‌همراه دوربین عکاسی، تاج مسی مربوط به آقامحمدخان، دو جلد قرآن نفیس خطی که یک جلد آن در دو برگ کتابت شده و شش مرقع به خط‌های ناصرالدین‌شاه، میرزابابا و محمدباقر، اسدالله شیرازی، اسماعیل جلایر و جعفرخان نوشته شده است برای نمایش در موزه لوور ـ لانس از گنجینه مخازن کاخ انتخاب کرده است.

    نمایشگاه «امپراتوری گل های سرخ» از هشتم فروردین به‌مدت 3 ماه در موزه لوور ـ لانس فرانسه میزبان علاقه‌مندان به هنر ایرانی است.

    برپایی این نمایشگاه در راستای قرارداد همکاری است که میان موزه لوور و سازمان میراث‌فرهنگی کشورمان در سفر ژانویه 2016 دکتر روحانی به پاریس به امضا رسید.

    کاخ گلستان علاوه بر کالبد معماری، کاشی‌ها، فرش‌ها، گنجینه نسخ خطی، تابلوهای نقاشی بسیار نفیس و بی‌نظیر از نقاشان بنام قاجار و تزیینات منحصر به فردش دارای آلبوم‌خانه ای با 19هزار عکس و فیلم های قاجاری بوده که تعداد زیادی از این آثار تاکنون به نمایش درنیامده است و همه این ویژگی ها باعث شده تا کاخ گلستان به عنوان «گلستان هنر قاجار» شناخته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت