مدیرعامل بورس انرژی:

بازار سرمایه باید به سمت تخصصی شدن پیش برود

عصر نمایشگاه: مدیرعامل بورس انرژی گفت: بازار سرمایه ایران باید به سمت تخصص شدن پیش برود که لازمه آن وجود استراتژی و خدمات مالی مشخص است تا نهاد ها بتوانند نیاز مالی سرمایه گذاران خارجی را برطرف کنند.

بازار سرمایه باید به سمت تخصصی شدن پیش برود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در پنل تخصصی سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران سید علی حسینی در تشریح اقتصاد رقابتی بیان کرد: در اقتصاد رقابتی از دولت ها دو انتظار وجود دارد، مورد اول حمایت فعالین اقتصادی در وضع مقررات و برطرف کردن موانع اقتصاد آزاد است، و دومین انتظاردر خصوص تامین مالی از سوی دولت است. که دراین شرایط دولت باید با ایجاد انگیزه و حمایت مالی به پروژه ها کمک کند.
    وی در ادامه بیان کرد: بستر های بازار سرمایه مبتنی بر قوانین حقوقی محکم و زیرساخت های الکترونیکی در سطح بین المللی است که سرمایه گذاران خارجی و داخلی می توانند از آن استفاده کنند. برای ارتباط با دنیا باید ابتدا تفکر و عمل در تولید و ارائه خدمات را به سطح استاندارد های بین المللی افزایش داد. همچنین در حوزه خدمات مالی و بازار سرمایه شرکت های خدماتی در این حوزه باید در کنار ساماندهی زنجیره فعالیت خود زنجیره فعالیت سایرفعالان را شناسایی و تلاش خود را بر تعامل با آن ها بیشتر کنند.
    حسینی در ادامه به بحث برنامه ریزی راهبردی و استراتژیک اشاره کرد و گفت: ما نمی توانیم کالایی تولید کنیم که همه سلایق را راضی نگه دارد. شرایط در بازار سرمایه نیز به همین صورت است و باید به سمت تخصص گرایی پیش برود که لازمه آن وجود استراتژی و خدمات مالی مشخص است تا نهاد ها بتوانند نیاز مالی سرمایه گذاران خارجی را برطرف کنند.
    وی افزود : در حال حاضر سیاست های کلی قابل قبولی را در کشور دارا هستیم و بستر رشد اقتصادی فراهم است.
    حسینی استفاده از روش های متنوع فروش در حوزه نفت و گاز را بسیار مناسب دانست و تاکید کرد این تنوع روش های فروش می تواند بازیگران بیشتری را وارد این حوزه کند. البته این در شرایطی است که راه کارهای عملیاتی در این خصوص انجام شود.
    وی ابزار های موجود در بازار سرمایه را متنوع و مناسب ارزیابی کرد و گفت: نهاد های مالی موجود در بازار کامل است و این می تواند مورد توجه سرمایه گذار خارجی قرار بگیرد.
    وی در انتها به معرفی بورس انرژی ایران پرداخت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت